lørdag 16. mai 2009

Gratulerer med dagen!

Kjære landsmenn: dagens innlegg blir publisert i både norsk og engelsk språkform, da man føler seg en smule patriotisk idet man feirer grunnloven. Jeg vet jeg er tidlig ute, men det er mye som foregår i morgen, og jeg har litt tid å slå ihjel nå.

Snart hjemme igjen på norsk jord, jeg gleder meg enormt. Det er trist å ikke kunne sprette kransekake med familie og venner i morgen, men jeg regner med dere får en fin feiring uansett! Nok en gang, gratulerer med dagen til dere alle sammen!

Ja vi elsker dette landet
som det stiger frem
furet, værbitt over vannet
med de tusen hjem

(PS: gratulerer til Alexander Rybak med seieren i MGP. Har fortsatt ikke hørt sangen)


My fellow Norwegians: today's posting is being published in both English and Norwegian because I am feeling a bit patriotic celebrating the constitution. This is early, but tomorrow is going to be a busy day, and I have some spare time on my hands right now.

Almost back on Norwegian soil, looking forward to it. It is sad not to be able to pop a tower cake with my friends and family, but I reckon you will all have an extraordinary celebration nevertheless! Once again, congratulations to all of you!

Yes, we love this country
As it rises forth
Rugged, weathered, above the sea
With the thousand homes

(PS: congratulations to Alexander Rybak for winning the Eurovision Song Contest tonight. I haven't even heard the song)

(PPS: full translation of the song can be found here: http://en.wikipedia.org/wiki/Ja,_vi_elsker_dette_landet)

Ingen kommentarer: